Hej,

Jag tänkte jag skulle passa på att delge lite information om vad som händer i föreningen just nu. Min förhoppning är att jag ska kunna skicka ut lite info ett antal gånger varje år om vad som är på gång och händer i föreningen.

Generellt
Vi sitter och jobbar med budget för nästa år och har gjort så någon månad tillbaka. Det är en ganska tung post men oerhört viktig.
Vi jobbar även hårt med vårt nya sponsorkoncept där vi har fått oerhört bra respons från ett flertal sponsorer. Under November-December försöker vi åka runt och träffa ett flertal sponsorer, gamla som nya.
Ett avtal med Stadium kommer att skrivas inom kort. Det är lite pappersarbete kvar att göra där men sen är det i lås.
Ständiga förbättringsarbeten är också alltid på tapeten. Vi lär oss hela tiden vad vi kan göra bättre.
Vi har gått igenom vår organisation och kommer att ändra om lite grann i sättet vi arbetar på.
Utöver styrelse, fotbollsektion och ungdomssektion så siktar vi på att få fram följande kommittéer i föreningen.

* Matchkommittén
* Anläggningskommittén
* Lotterikommittén
* Försäljningskommittén

Om ni har några timmar över varje månad så kanske ni har möjlighet att hjälp till i någon av sektionerna eller kommittéer?
Ju fler vi är desto mindre blir arbetsbördan samtidigt som vi får en större gemenskap i byn.

Gymnastiken
Här har vi en grupp på 12-15st 3-5åringar som kör gymnastik en gång i veckan. Ledare för dessa är Maja med stöttning från Veronica. Dom gör ett kanonjobb och det är oerhört kul att se denna grupp och dess glädje när dom är igång.
Tyvärr fick vi lägga ner 6-8årsgruppen pga för få deltagare. Om intresset ökar och vi får in 10 anmälningar så kan vi kanske starta upp den.

Bordtennis
Här har Patrik Svensson gjort ett jättejobb som har drivit denna gruppen och han har till och med fått några som har tagit steget över till Lyckeby BTK för att börja spela med dom. Tyvärr har deltagarantalet minskat så till den grad att vi blev tvungna att lägga ner denna träningsgruppen.

Fotbollen
Här händer det väldigt mycket just nu vilket är naturligt eftersom det var lite mer än en månad sen vi offentligjorde att vi skulle starta upp ett seniorlag i egen regi.
För tillfället har vi en interrim Sportgrupp där följande personer sitter med:
* Jan-Olof Skansfors
* Mats Blomgren
* Tobias Petersson
* Thomas Johansson
* Anders Westerlund

Vi har träffat eventuella tränare och ska träffa fler. Vi har även haft ett infomöte med spelare där inriktningen har varit spelare som har ett förflutet i Fridlevstad GoIF. Än så länge har vi inte ”jagat” nyförvärv. På detta mötet gav vi en presentation av vad våra planer var gällande fotbollen för 2016 och framåt.
Inom ett par veckor räknar vi med att vi ska en tränare på plats och då kommer vi även prata mer med spelare och sätta truppen. Just nu tränar laget inomhus på söndagar 08:00 i Rosenholmshallen.
Vidare så har vi ett lag anmält till Kommunmästerkapet och ett lag anmält till Lilla DM i början av nästa år.

Får vi tillräckligt med intressenter från barn födda -11 så kommer vi att starta upp en träningsgrupp för dom. Vi hoppas få ut information via förskolan och sociala medier innan Jul. Det är en del som ska göras innan vi kan skicka ut detta.

Julmarknad och Julgranar
Snart är julen här och då är det dags att köpa din gran av Fridlevstad GoIF. Vi kommer att börja vår försäljning på Julmarknaden i Fridlevstad som går av stapeln 28:e November kl 14-17. Det är skolrådet som håller i denna marknaden där vi är med och sponsrar. Man kommer samtidigt att avtäcka fridlevstadbocken som står mittemot affären.
På julmarknaden kommer vi att ha ett antal granar till försäljning som lämpar sig bäst för att stå i uterum eller ute på tomten.

Annars kommer vi som vanligt köra vår julgransförsäljning vid klubbstugan under december. Mer info om dagar och öppettider kommer.

Föreningarnas Hus i Fridlevstad
Många har undrar hur vi ställer oss till detta eftersom vi inte först var med på tåget. Anledningen till det var enkel. Vi var själva inte klara med vår egna plan/vision för framtiden och därför kunde vi inte gå in i något när vi inte själva visste vad vi själva skulle göra.
Nu har jag suttit med Anita Håkansson som är ordförande i Föreningarnas Hus och diskuterat och jag har meddelat henne att vi är med på tåget. Vi pratade högt och lågt om allting och vi såg många saker där vi kan hjälpa varandra och det är oerhört viktigt för en by som Fridlevstad. Nu ska vi bara dra upp riktlinjerna för vårt samarbete men det kommer att gå galant.

Sociala Medier
Från och med nu så kommer vi att sikta på att vara i framkant när det gäller sociala medier och det vi rapporterar där.
Glöm inte att följa oss på dom olika medierna som jag länkar nedanför.

WWW: https://fridlevstadgoif.se/
Twitter: http://twitter.com/fridlevstadgoif
Instagram: http://instagram.com/fridlevstad_goif/
Facebook: http://www.facebook.com/fridlevstadgoif
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCjdQrFhZvACdqj0ZI323Fyg/feed eller sök efter kanalen “Fridlevstad GoIF”

Avslutningsord
Tänk om det hade varit Vår nu och seriepremiär. Fullt med folk på Skogsvallen som köper lotter och tar sig en Bullens korv. Ungarna springer runt o kickar på en boll vid sidan av planen. Vilken känsla det hade varit. Håll ut för snart är vi där, snart är vi där.

På återseende

/Mats Blomgren – Stolt ordförande i Fridlevstad GoIF

Har ni frågor eller funderingar så är ni välkomna att kontakta mig.
Mats Blomgren
Email: mats.blomgren@fridlevstadgoif.se