Med 1 vecka kvar till seriepremiär…..
Vädret har som bekant varit extra hårt mot oss detta året, planerna har legat snötäckta längre än normalt och livet på konstgräs har fått fortgå i vad som känns som en evighet.
Men under den gångna veckan hände det äntligen, Smedjevallen stod redo för träning och som grabbarna njöt!
Bra med folk, massor av skratt, glädje i övningarna och full fart. Äntligen gräs!
Efter 2 bra pass va det under lördagen dags för genrep.
Då Smedjevallen ännu inte va riktigt klar för spel fick grabbarna styra sina bilar mot Jämjö och match på deras konstgräsplan, ett helt gäng trötta ben efter grästräning va nog lite i hemlighet glada för detta.
På andra sidan planen stod Ramdala, en motståndare vi stött på vid ett par tillfällen i år.
Ett hungrigt Fridlevstad GoIF sparkar igång tillställningen, tyvärr knyter sig spelet en aning inledningsvis med mycket bolltapp och mindre kloka beslut. Men efter en 20 minuters spel får vi ordning på tillställningen och tar tag i taktpinnen.
1-0 till oss föll sig naturligt men dessvärre svarar Ramdala omgående och 1-1 va ett faktum.
Vi behåller dock pressen och trycker in såväl 2-1 som 3-1 innan halvtid.
Matchen känns under bra kontroll och på det stora hela lite avgjord redan i detta läge.

Andra halvlek börjar bättre än första och vi fortsätter att rulla ut vårt motstånd.
Matchen rullar på och vi tar en till synes bekväm seger med oss hem.
Siffrorna skrivs till 5-1, värt att notera extra är vår tremålsskytt Henrik Johansson, fantastiskt kul när en ytterback få chansen som forward och verkligen tar vara på den. Grattis Henke!

Nu siktar vi mot seriepremiär på Skogsvallen, lördagen den 21 klockan 14:00!
Rödeby kommer på besök och serien få inledas med ett stekhett derby!
Men först ska en ny träningsvecka avverkas och detaljer finslipas.
Som start på tåget kör vi en städdag på Skogsvallen under söndagen, se mer om detta i eventet på Facebooksidan.
Henrik Johansson

Väl mött på städdagen eller premiären.

Kommentarer är stängda.